EL BAROMETRE DE LA COMUNICACIO

El Baròmetre de la Comunicació és un estudi multimèdia  d´audiències i consums culturals. Els mitjans que estudia són: diaris, suplements, revistes, ràdio, televisió internet, telefonia, cinema, medi exterior, llibres, videojocs, música, concerts, espectacles i exposicions. La Metodologia  que utilitza es diu TAPI ( Tablet PC Assisted  Personal Interviewing ) , és a dir Entrevistes personals assistides per tablet PC i realitzades a la llar habitual. El seu Univers és la població de Catalunya de més de 14 anys: 6.421.000 individus.La mostra és de 30.857 entrevistes personals realitzades a Catalunya.I el tipus de mostreig és Aleatori polietàpic estratificat. L´any 2010 van realitzar  6 informes.  Per una persona de fora però entesa amb mitjans li diria que és l´Estudi General de Mitjans català …  em diria que l´EGM ja contempla Catalunya i en aquest sentit esteu duplicant un estudi.Queda molt per fer a nivell comercial, de fet a mi encara ningú m´ha presentat aquest estudi a la feina,  crec que no s´ha donat a conèixer gaire dins les centrals de mitjans. Els professionals de la ràdio li donen una relativa importància solament alhora de segmentar les dades per comarques, però poca més. Les emissores de Barcelona esperen els resultats de l´EGM per certificar la seva victòria.En època de crisi ( economia de guerra )  no podem pagar dos estudis que gairebé diuen el mateix.Un estudi ( EGM ) és el de tota la vida, és l´oficial.per TV té poca representativitat però per la resta de mitjans i en funció de les seves característiques  està prou bé.  Sí, d´acord ,  sempre és pot millorar.L´altre és el nouvingut,  és el nostre, segmentat per comarques, ens diu el mateix però en català. S´ha  de millorar en tots els camps per tal que el Baròmetre tingui més relevància, s´ha de vendre millor als professionals i s´ha d´esperar temps millors per tal que les centrals i agències de mitjans el facin seu.

Quant a iloveradio

Locutor a Ona 92, Radio 83 i a Ràdio Estudi Esplugues. Professional de la comunicació i planificador de mitjans a Difusión y Audiencias.
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *